11 april: vlees bereiden

Campagne Zomer Dit wordt mijn zomer Nieuwsbrief

Niet te lang aanbakken

Vlees kan een gezond en voedzaam onderdeel zijn van je dagelijkse voedingspatroon. Het bevat eiwitten en belangrijke vitamines en mineralen, zoals ijzer. Maar de bereidingswijze is erg belangrijk. Let er, bij het bereiden van vlees, op dat het niet verbrandt. Bij het verbranden van vlees kunnen schadelijke stoffen vrijkomen, die het risico van kanker verhogen.

Let op de hygiene

Vlees kan – net als alle voedingsmiddelen – organismen bevatten, die ziektes kunnen veroorzaken. Bacteriën, virussen, parasieten en schimmels zitten overal, dus ook op vlees. Zo pak je het schoon aan:

vlees

 

  • Handen wassen voor het koken of barbecueën
  • Handen wassen na het aanraken van (rauw) vlees
  • Gebruik schone keukenspullen en bestek
  • Verse voedingsmiddelen koel bewaren
  • Vlees – in de regel – goed garen
  • Restjes snel afkoelen en goed bewaren – invriezen of in de koelkast en dan snel opeten

 

 

Wil je meer weten PowerSlim?

11april canva

 

Wil jij een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek PowerSlim om  te gaan starten met een gezonde leefstijl en te gaan afvallen?

Laat hieronder je gegevens achter. Dan nemen wij contact met je op om een afspraak te maken.