16 februari: water verhoogt het volume van je gerecht

Campagne Januari Mensen zeggen voortaan dat ik straal Nieuwsbrief

Volume

Als je wilt afvallen, heeft dat de grootste kans van slagen als je de combinatie ‘minder caloriën en koolhydraten, maar een goede verzadiging’ weet te bewerkstelligen.

Water is heel belangrijk voor het hydrateren van je lichaam, waardoor je organen optimaal hun werk kunnen doen en voor het afvoeren van afvalstoffen. Daarom adviseren wij ook om voldoende (1,5 – 2 liter) per dag te drinken.

Voor een goede verzadiging kan het ook helpen om voldoende vocht aan je gerechten toe te voegen of ingrediënten te gebruiken die veel vocht bevatten. Voorbeelden hiervan zijn:

  • komkommer
  • spinazie
  • andijvie
  • courgette
  • sla
  • radijs
  • tomaten

Deze groenten kun je dus ‘als extra’ toevoegen aan je gerecht. Je voegt daarmee water toe, maar ook extra vitamines, mineralen en vezels.

Ook soepen en sauzen kun je wellicht ‘iets wateriger’ maken dan je gewend was. Experimenteer ermee.

Lekker recept met voldoende vocht: Courgetti

Courgetti met zelfgemaakte bolognesesaus Koolhydraatarme recepten PowerSlim NL 1

 

 

 

 

Wil je meer weten over PowerSlim?

16februari canva

 

Wil jij een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek PowerSlim om  te gaan starten met een gezonde leefstijl en te gaan afvallen?

Laat hieronder je gegevens achter. Dan nemen wij contact met je op om een afspraak te maken.