2 januari: dit zijn de seizoensgroenten van de maand januari

Campagne Januari Mensen zeggen voortaan dat ik straal Nieuwsbrief

Groenten eten is ontzettend gezond. Ze bevatten vitamines, mineralen en reinigende vezels. Wij adviseren 3-4 ons per dag, verdeeld over 2 maaltijden en eventueel als tussendoortje.

Groenten van het seizoen eten is helemaal gezond – doordat ze volop verkrijgbaar zijn (en dus geen lange reis achter de rug hebben) zijn ze vers en bevatten ze volop gezonde voedingsstoffen. Bovendien zijn ze minder belastend voor het mileu.

Dit zijn de seizoensgroenten van de maand januari:

  • Aardpeer
  • Boerenkool
  • Chinese Kool
  • Knolselderij
  • Koolraap
  • Pastinaak
  • Pompoen
  • Postelein
  • Prei
  • Rabarber
  • Radijs
  • Rammenas
  • Rettich
  • Rode biet
  • Rode kool
  • Savooie/groene kool
  • Schorseneren
  • Spitskool
  • Spruitjes
  • Ui
  • Veldsla
  • Winterpeen
  • Winterpostelein
  • Witlof
  • Witte kool
  • Zuurkool

Wil me meer weten over seizoensgroenten? Lees er meer over op de website van het voedingscentrum.

Winters recept met zuurkool

Ingrediënten

  • katenspek
  • (kruiden) zuurkool
  • roomkaas light
  • geraspte kaas

Extra nodig: Oven, muffinvorm

Zuurkool Spek Rolletjes 1 editedBereidingswijze

Verwarm de oven voor op 200°C.
Gebruik voor ieder pakketje 2 plakjes katenspek en leg deze kruislings in de muffinvorm. Vul met zuurkool en leg bovenop de zuurkool een lepeltje roomkaas en wat geraspte kaas. Vouw het pakketje dicht en bak zo’n 20 minuten in de oven.

Tip: Vervang het katenspek door achterham en laat de geraspte kaas achterwege, je krijgt dan een minder vette variant die al geschikt is vanaf fase 1 van het PowerSlim programma

 

2januari canva

Wil je meer weten over PowerSlim?

Wil jij een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek PowerSlim om  te gaan starten met een gezonde leefstijl en te gaan afvallen?

Laat hieronder je gegevens achter. Dan nemen wij contact met je op om een afspraak te maken.