Mei: de ideale maand om te beginnen met afvallen

De maand mei heeft inmiddels ingezet. De zomer is echt in aantocht – heerlijk! Maar:

  • zie jij jezelf al vol vertrouwen in je bikini aan het strand zitten? of
  • wil je nog voor de zomer een paar kilo kwijt?

Dan is mei de ideale maand om te starten met afvallen. Daar zijn verschillende redenen voor – ik noem er een aantal.

 

Acht redenen waarom mei de ideale maand is om te beginnen met afvallen

 

 

In mei ben je nog op tijd

Oke, de zomer komt eraan, maar de maanden mei en juni zijn slechts een voorproefje. De meeste vakanties beginnen half juli. Dat geeft jou nog twee maanden de tijd om aan je gewichtsverlies te gaan werken. Als je ons inschakelt (wij werken met PowerSlim) dan betekent dat al gauw zo’n 10 kilo gewichtsverlies.

 

 

 

De dagen lengen

’s Morgens als je opstaat is het licht, ’s avonds na het eten is het nog niet donker: deze lange dagen nodigen uit tot meer activiteit. Wat is er heerlijker dan daarvan de profiteren en ’s avonds nog even naar buiten te gaan – voor een wandeling of fietstochtje – of om nog even in de tuin te werken? Deze activiteiten brengen je verbranding op een hoger niveau en dat helpt bij het afvallen.

 

De keuze aan seizoensgroenten is groter

Het eten van voldoende groenten en hierin variatie aanbrengen geeft je lichaam een boost. De vitamines, mineralen en vezels zorgen voor energie en een goede verzadiging. Bij ons afslankprogramma PowerSlim adviseren wij 3-4 ons groenten per dag te eten, een portie bij de lunch en één bij het avondeten.

De groenten smaken lekkerder

Supermarkten voeren vanaf mei meer groenten uit Nederlandse kassen of van eigen bodem. Die hebben geen lange reis achter de rug en zijn dus verser. Daardoor is de smaak beter en is het voor jou aantrekkelijker om te lunchen met een maaltijdsalade en hierin te variëren.

Genieten van rauwkost

Als het warmer is, eet je gemakkelijker een lekkere frisse salade en heb je minder behoeft aan zware winterkost. 

Vitamine D

Meer buiten zijn betekent: je lichaam de kans geven meer vitamine D aan te maken. Dit vitamine is belangrijk voor het aanmaken van het verzadigingshormoon leptine en voor een gezonde glucose stofwisseling. Wil je meer weten over vitamine D? Lees dan dit artikel.

De lentezon

Wat kun je genieten van die eerste zonnestralen. Op een mooie dag heb je eigenlijk niets anders nodig. Dat komt omdat het zonlicht (zolang je dat als ‘aangenaam’ ervaart) de aanmaak van serotine, het gelukshormoon, verhoogt. Bij veel mensen zorgt dat ervoor dat ze minder trek hebben.

Drinken

Om je lichaam fit te houden heb je zo’n anderhalve liter vocht per dag nodig. Ben je aan het afvallen, dan adviseren wij doorgaans 2 liter vocht. Het afvoeren van afvalstoffen gaat dan veel gemakkelijker. De voorkeur gaat uit naar water – warm of koud, met of zonder smaakje (komkommer, munt). Als de temperaturen wat hoger zijn, is water drinken een stuk gemakkelijker.

Zij begonnen ook in mei

Vorig jaar (mei 2019) zijn Carin, Karin en Marisca gestart met PowerSlim. Kijk eens wat dan hen gebracht heeft.

 

Carin min 9 8 kilo