Nog 9 dagen tot Kerst: tips om meer groenten te eten

9dagen 16december

Groenten zijn het belangrijkste onderdeel van je voeding als het gaat om een blijvend slank bestaan. Soms heb je een beetje extra inspiratie nodig om lekker te kunnen blijven eten. Om te voorkomen dat jij tijdens de lunch elke dag aan een stuk komkommer zit te knagen hebben wij 7 groentetips voor je bedacht.

Tips om meer groenten te eten – speciaal voor PowerSlimmers

Tips om meer groenten te eten _ salade

Tip 1
Maak een dubbele portie maaltijdsalade als avondeten, de 2e portie kun je de volgende dag als lunch nemen zonder dat het je extra tijd heeft gekost.
Het PowerSlim kookboek staat vol met lekkere salades zoals salade biefreepjes (recept 57), salade gerookte zalm (recept 58), ham-preisalade (recept 59), witlofsalade gerookte kipfilet (deze mag al vanaf 1a, foutje in het boek, recept 64), kipavocado salade met PS honing mosterddressing ipv coacktailsaus (recept 65)

 

Tips om meer groenten te eten _ omelet

 

 

 

 

 

Tip 2
Is het niet de tijd van het jaar om rauwkost en salade te eten? Bereid dan ’s avonds een dubbele portie van je warme maaltijd. Neem bijvoorbeeld de PowerSlim boerenomelet als avondeten en maak hier gelijk een dubbele portie van. Vanaf fase 1b hoef je bij de lunch niet meer per se een PowerSlim product te kiezen en kun je bijvoorbeeld ook denken aan zalm met groenten. De 2e portie hoeft de volgende dag voor de lunch alleen even opgewarmd te worden in de magnetron. Een gevulde boerenomelet smaakt koud trouwens ook voortreffelijk.
Het is sowieso goed om jezelf aan te wennen ’s middags meer vlees, vis en groenten te eten en minder brood. Want als je straks klaar bent met afvallen, dan begint het op gewicht blijven en dat doe je dat ook door meer eiwitten en minder koolhydraten te eten.

Tips om meer groenten te eten _ soep

 

 

 

 

 

Tip 3
Extra lekker tijdens de gure winterdagen is een zelfgemaakte soep van gepureerde toegestane groenten. Zoals bijvoorbeeld courgettesoep (recept 68), bloemkoolsoep (recept 69), broccolisoep (recept 70) of tomatensoep (recept 71) uit het PowerSlim kookboek.

Tips om meer groeten te eten - Rauwkostsalade

 

 

 

 

 

Tip 4
Als je rauwkost als bijgerecht maakt bij je PowerSlim maaltijd dan kun je hier gemakkelijk een dubbele portie van maken. Bijvoorbeeld de lekkere Mexicaanse avocadosalade (recept 78) of witte koolsalade (recept 77) uit het PowerSlim kookboek.

 

Tips om meer groenten te eten - wrap

 

 

 

 

 

Tip 5
Een wrap met witte kool is ook superlekker als lunch (recept 49 uit het PowerSlim kookboek). Je kunt deze eventueel ook de avond van tevoren bereiden. Neem de rauwkost mee in een apart bakje en beleg de wrap pas vlak voor je gaat eten, zo blijft hij het lekkerst.

 

Tips om meer groenten te eten - pot

 

 

 

 

 

Tip 6
Wist je dat diepvriesgroenten en groenten uit pot ook gewoon zijn toegestaan? Deze zijn net zo gezond en vaak een stuk goedkoper en makkelijker.
Wissel je rauwkost daarom af met zure augurken en bijvoorbeeld asperges uit een pot.  Of omwikkel asperges of augurkjes met een plakje ham als bijgerecht bij je lunch, lekker!

 

Tips om meer groenten te eten - smoothies

 

 

 

 

 

Tip 7
Durf jij het aan om een groene smoothie te maken van een PowerSlim koude drank met groenten? Neem bijvoorbeeld een zakje PowerSlim dessert aardbei en een flinke bos basilicum. Doe het dessertpoeder met 200 ml water en de basilicumblaadjes in een blender. De smaak te pakken? Wat dacht je van koude drank perzik mango met verse spinaziebladeren en ½ avocado?

 

Nog 9 dagen tot Kerst: tips om meer groenten te eten

Heb jij nog een leuke tip? Deel die op facebook, onder dit bericht. Onder de inzenders verloten we een PowerSlim lunchpot.